Často kladené otázky (FAQs)
Zde naleznete odpovědi na nejčastěji kladené otázky týkájící se elektronické výměny dat.
-
Co je to tajná a veřejná část elektronického podpisu/certifikátu a na co se používají?
Elektronický podpis, který je založen na technologii PKI (Public Key Infrastructure), představuje využití páru kryptografických klíčů pro identifikaci komunikujících partnerů v elektronickém světě. Pár klíčů je obecný název pro privátní klíč (soukromý klíč), označovaný také jako data pro vytváření elektronického podpisu a veřejný klíč, označovaný také jako data pro ověřování elektronického podpisu.
Více zde www.ica.cz/elektronicky-podpis.
-
Jak a kde si vyřídím certifikát?
Certifikát Vám na požádání vystaví EDITEL CZ, který je od roku 2012 Registrační autoritou certifikátů I.CA. V zájmu bezproblémového odbavení si termín návštěvy registrační autority dohodněte předem na kontaktech ra@editel.cz nebo +420 261 009 011.
-
Je lepší používat svůj certifikát pro podpis faktur nebo certifikát EDITELU?
Obě dvě varianty jsou v ČR z legislativního pohledu zcela rovnocenné. Při podpisu certifikátem EDITELu odpadají starosti o jeho vystavení a pravidelnou obnovu včetně nákladů s tím spojených. Za využití certifikátu EDITELu nejsou účtovány žádné dodatečné poplatky.
-
Poskytne mi EDITEL GLN kódy?
Ne, GLN kódy přiděluje stejně jako u klasických EAN/GTIN kódů organizace GS1 Czech Republic. Více zde www.gs1.cz
-
Kde lze získat doplňující informace o EDI (Electronic Data Interchange) a eXite?
Doplňující informace o fungování EDI (Electronic Data Interchange) jsou k dispozici v sekci Co je EDI, kde naleznete také návrhy pro úspěšnou implementaci EDI. Doplňující informace o eXite® a výhodách naší EDI platformy naleznete v sekci EDI komunikace. V případě zájmu se s Vámi rádi sejdeme.
-
Co musím udělat, abych mohl/a používat eXite?
Chcete-li používat eXite®, je třeba se zaregistrovat do EDITEL CZ. Náš obchodní tým vám ochotně poskytne všechny potřebné informace.
-
Zapomněl/a jsem své heslo eXite®. Jak mám nyní postupovat?
tačí kontaktovat naši technickou podporu na telefonním čísle +420 261 009 055 nebo zaslat e-mail na helpdesk@editel.cz. Obratem vám e-mailem zašleme nové heslo.
-
Co je jednotka?
Jednotka je fakturační jednotka pro výměnu dat prostřednictvím eXite. Každá fakturační položka v eXite je spojena s určitou jednotkovou cenou. Na vaši žádost vám rádi účtování eXite podrobně vysvětlíme. Stačí nám zaslat e-mail na obchod@editel.cz.
-
Jaký je doporučený postup při určování předpokládaných nákladů eXite?
Předpokládané náklady na EDI komunikaci prostřednictvím eXite® budou záviset především na objemu přenášených dat. Nejdříve doporučujeme získat následující informace:
- Počet a typy zpráv, které budou přenášeny (týdně nebo měsíčně)
- Průměrný objem dat v přenášených zprávách
Na základě těchto informací budeme schopni stanovit předpokládané náklady na výměnu vašich dat prostřednictvím eXite®. Na žádost vám rádi zašleme informace o cenách a jejich příklady. Můžete nás kontaktovat na e-mailové adrese obchod@editel.cz. V případě zájmu jsme připraveni se s vámi sejít. Pro sjednání schůzky nám prosím zavolejte na telefonní číslo +420 261 009 055.
-
Obdržím podrobný rozpis mé faktury eXite?
Podrobný rozpis všech samostatných položek na vaší faktuře eXite je k dispozici v rámci služeb eXite Online Services. Máte-li jakékoliv doplňující dotazy, neváhejte kontaktovat náš obchodní tým.
-
Jak zajistím propojení s mými obchodními partnery v zahraničí?
eXite spolupracuje s mnoha mezinárodními poskytovateli služeb, což vám umožní snadnou výměnu dat s obchodními partnery na celém světě.
Chcete-li ověřit, zda vaši obchodní partneři mají existující připojení na eXite, přejděte na stránku eXite Online Services. V případě, že je nenaleznete, zašlete prosím níže uvedené informace na helpdesk@editel.cz nebo je zadejte na stránce eXite Online Services:
- GLN vašeho obchodního partnera
- Adresu vašeho obchodního partnera s mezinárodním poskytovatelem služeb
Co nejdříve zajistíme, abyste si mohli vyměňovat data s vašimi obchodními partnery v zahraničí.
-
Poskytuje EDITEL CZ software pro výměnu dat?
EDITEL CZ má rozsáhlé portfolio EDI řešení pro společnosti všech velikostí a s jakoukoli infrastrukturou. O všech si můžete přečíst zde nebo nás kontaktujte. Rádi vám pomůžeme.
-
Lze eXite používat také k přenášení nestrukturovaných dat?
Ano, eXite nabízí také možnost přenášení nestrukturovaných dat. Tato možnost je k dispozici pro binární data, stejně jako pro specifické datové formáty. Předpokladem je, že taková data musí být zasílána v obálce EDIFACT nebo XML.
-
Co je konvertor a k čemu slouží?
Konvertory slouží k převádění dat z jednoho formátu do jiného. Při přenášení elektronických dat prostřednictvím EDI to znamená, že data ve formátu EDIFACT jsou převáděna do interního formátu společnosti a obráceně. Díky konverzi dat mohou být obchodní data přenášená prostřednictvím EDI automaticky zpracovávána systémem ERP, který společnost vlastní.
-
Kdo mi odpoví na otázky týkající se softwaru?
EDITEL vám pomůže s výběrem softwaru EDI, který bude vyhovovat vašim potřebám. Obecné informace jsou k dispozici zde.
-
Co mám dělat, pokud můj systém ERP nemá žádné rozhraní?
Pokud váš ERP systém nemá rozhraní pro import/export dat, je možné používat naši službu Webové EDI.
-
Máte popisy k formátům zpráv EDI?
Chcete-li získat dostupné popisy EDI zpráv, kontaktujte nás prosím na e-mailu info@editel.cz. Zavádění EDI komunikace v praxi pomáhají implementační příručky pro jednotlivé zprávy, obsahující nejen strukturu, ale i popis použití a definici pojmů, která zabezpečuje porozumění obou stran komunikace.