Představení EDI: první kroky
Pokud jste se rozhodli ve vaší společnosti zavést EDI, doporučujeme vám, abyste pro dosažení těch nejlepších výsledků postupovali podle těchto pokynů. Samozřejmě Vám rádi poradíme i osobně. Kontaktujete nás, prosím na adrese info@editel.cz nebo telefonicky +420/261 009 011.
1. Analyzujte vaše podnikové procesy
Během úvodní konzultace se soustřeďte na následující otázky:
- Které podnikové procesy byste chtěli podporovat s využitím EDI? (např. procesy objednávek, dodávek, fakturace atd.)
- Jaké množství obchodních dokumentů přibližně plánujete vyměňovat s vašimi obchodními partnery?
- Máte stávající systémy ERP s dostupnými datovými rozhraními?
Doporučujeme, aby všichni obchodní partneři, kteří plánují vzájemné vyměňování obchodních dokumentů, podepsali tzv. “rámcovou dohodu o používání EDI nástrojů”, která specifikuje technické a organizační podmínky.
2. Najděte správné EDI řešení pro své potřeby
K dispozici je několik možností využití EDI nástrojů v závislosti na velikosti vaší společnosti, technické infrastruktuře a množství vyměňovaných dokumentů.
Malé a středně velké společnosti s malým objemem dokumentů obvykle používají online portál EDI pro rychlé zavedení EDI s nízkými náklady. EDI řešení umožňující integraci dat do stávajícího podnikového systému ERP jsou vhodnou volbou pro střední, nebo velké společnosti s velkým objemem vyměňovaných dokumentů. Chcete-li získat další informace, navštivte prosím stránky EDI komunikace a EDI integrace na tomto webu.
Tým EDITEL vám ochotně pomůže nalézt nejlepší řešení EDI pro vaši společnost během nezávazné konzultace.
3. Přihlaste se jako uživatel eXite® Business Integration Network
Více než 20 000 společností na celém světě používá platformu EDI eXite®, což znamená, že teoreticky jsou k platformě připojeny všechny podniky používající EDI.
4. Synchronizujte svá data o zboží se svými obchodními partnery
Doporučujeme vám synchronizaci vašich dat o zboží (čísla obchodních položek/GTIN, identifikační čísla partnerů/GLN) s vaším obchodním partnerem v počátečních fázích projektu EDI. Je velmi důležité, aby oba partneři používali stejnou sadu dat (čísla obchodních položek, popis obchodních položek atd.)
5. Zkontrolujte své zprávy a zahajte fázi testování
Předtím než začnete s vyměňováním elektronických dat s vašimi obchodními partnery, doporučujeme, abyste své první zprávy zaslali prostřednictvím e-mailu na EDITEL CZ, aby byla provedena kontrola syntaktické přesnosti EDI zprávy. Po kontrole zpráv proveďte se svým obchodním partnerem fázi testování, během níž přezkoušíte komunikační procesy a zpracovávání zpráv.
6. Začněte s výměnou dat
Po úspěšném dokončení fáze testování budete moci zahájit elektronické komunikační procesy se svými obchodními partnery.