EDI technologie v Dr.Max
Lékárny už dnes nejsou jen o lécích
Každý z nás potřebuje čas od času zajít do lékárny, a to nejen pro léky na běžné nemoci. To asi všichni dobře známe. Dnes je možné v lékárně koupit léky, vitamíny, potravinové doplňky, kosmetiku, zdravotnické potřeby, a dokonce i drobnou elektroniku. Aby vše fungovalo, jak má, a lékárny byly dostatečně a včas zásobeny, musí se na celém procesu podílet řada subjektů a zaměstnanců. V tomto článku proto nahlédneme do zákulisí a podíváme se, jak a co se v něm vlastně děje.
Dr.Max jde s dobou a modernizuje se
„S úctou a hrdostí se ohlížíme za tím, jak jsme to všechno zvládli. Máme více než 2 000 zaměstnanců, jejichž práce si nesmírně vážíme, a jsme rádi, že se nám daří přinášet kvalitní zdravotní péči do všech regionů Slovenska. Sdílíme společné hodnoty, vzájemně se podporujeme a nabízíme kolegům možnost podílet se na našem společném úspěchu. Je potřeba jít dopředu, a to i v dalších směrech, což se týká i automatizace a digitalizace podnikových procesů. Každá lékárna je samostatným subjektem a pravidelně zpracovává velké množství příchozích faktur. Z tohoto důvodu jsme oslovili společnost EDITEL, která pro tuto oblast poskytuje kvalitní a plnohodnotná řešení. EDITEL navíc působí ve stejných zemích jako Dr.Max, takže pro nás může být do budoucna strategickým partnerem v celém středoevropském regionu,“ říká Juraj Bóna, finanční ředitel společnosti Dr.Max Slovakia.
Štefan Sádovský, generální ředitel společnosti EDITEL CZ&SK, dodává: „Na prvních schůzkách jsme diskutovali o tom, jak vlastně celý proces od objednání až po fakturaci v lékárnách funguje. V rámci farmaceutického sektoru, tedy zásobování léky, se již řadu let používá systém PharmINFO. Především ke zpracování elektronických objednávek a dodacích listů s využitím sledování aktuálních skladových zásob. Z procesního hlediska jde tedy u dodávek od distributorů léčiv především o automatizované zpracování faktur, které je v současné době pokryto jen minimálně a EDI technologie je pro tento proces ideální. V případě společnosti Dr.Max se jedná o řádově 70-80 tisíc souhrnných faktur ročně, přičemž každý rok se toto číslo zvýší přibližně o 10 % v důsledku rozšiřování sítě lékáren.“
S EDI od společnosti EDITEL je vše jednodušší
„Kromě toho Dr.Max nyní prostřednictvím svého e-shopu prodává i tisíce dalších výrobků mimo lékárenský sortiment, které nakupuje od zhruba 300 různých dodavatelů z různých odvětví (rychloobrátkové zboží, elektro, drogerie atd.). U těchto dodavatelů chce Dr.Max pokrýt celý nákupní a logistický proces, od elektronických objednávek, přes automatizované naskladnění (dodací listy a příjemky) až po plně bezpapírovou fakturaci, pomocí EDI řešení od společnosti EDITEL. V tomto ohledu je EDI nejuniverzálnějším nástrojem pro propojení tak velkého počtu dodavatelů. Podle předběžné analýzy mnoho těchto dodavatelů z jiných odvětví již EDI dlouhodobě využívá (farmacie, elektronika, sport atd.) a Dr.Max se na ně bude moci okamžitě napojit. EDI řešení výrazně ulehčí zatěžující práci účetním Dr.Maxe i dalším pracovníkům zapojeným do celého procesu, minimalizuje jejich manuální zásahy a sníží chybovost,“ říká Štefan Sádovský.
O společnosti
Síť lékáren Dr.Max nabízí široký sortiment léků, potravinových doplňků, zdravotnických potřeb a kosmetiky. Historie lékáren Dr.Max se datuje od roku 2006, kdy vznikla myšlenka poskytovat MAXimální lékárenskou péči dostupnou regionálně po celé Slovenské republice. Postupně Dr.Max otevíral jednotlivé prodejny a začal přinášet inovace do farmaceutického průmyslu. Každé otevření nové lékárny bylo příležitostí naučit se něco nového a posunout se dál. Vše začalo v Košicích na první centrále Dr.Max, která v menším zastoupení funguje dodnes. V roce 2009 přišel Dr.Max na trh s vlastní certifikovanou privátní značkou, která se postupně rozvíjí a nyní zahrnuje více než 300 výrobků, které svou rozmanitostí dokáží uspokojit potřeby jejich zákazníků. V roce 2012 bylo otevřeno nové sídlo společnosti v Bratislavě. Později v roce 2014 byl spuštěn nový e-shop s cílem poskytovat sortiment online – 24/7. V současné době má síť více než 350 lékáren a disponuje více než 460 prodejnami.
Symbolic image copyright Dr.Max
Logo copyright Dr.Max