EDI z hlediska kosmetického průmyslu CURA
Mezi hlavní výzvy, kterým společnost CURA při úzké spolupráci s drogistickými řetězci čelí, patří široký sortiment zboží, stále kratší výrobní cykly, rychlý obrat a relativně krátký cyklus doplňování zboží v distribučních centrech.
Klíčem k úspěchu je proto dynamický systém dodávek zboží s krátkou dodací lhůtou. Abyste s takovým tokem zboží udrželi krok, potřebujete rychlou a přímou výměnu dokumentů, uvádí Gerhard Kaiser, provozní ředitel a autorizovaný zástupce CURA Marketing GmbH.
Proto se také CURA začala brzy zabývat EDI a již deset let využívá služby společnosti EDITEL.
Naše spolupráce se společností EDITEL je výjimečná především kvalitou jejích poprodejních služeb a hlubokými odbornými znalostmi jejích zaměstnanců, vysvětluje Gerhard Kaiser.
CURA se zaměřuje především na elektronické objednávky (ORDERS) protože, jak dále uvádí, umožňují dodavatelům dodržet u široké škály zboží prodejci tolik vyžadované krátké dodací lhůty a v neposlední řadě také nabízet určitým obchodům přípravu objednávek.
CURA spoléhá na využití integrační služby společnosti EDITEL jako cloudového řešení, což má slovy seniorního obchodního zástupce společnosti EDITEL, Christopha Stenecha, tu výhodu, že se CURA nemusí starat o koordinační záležitosti související se zapojováním EDI a může se tak plně soustředit na vlastní podnikatelskou činnost.
EDI hraje pro společnost CURA důležitou roli i v mezinárodním obchodě.
Jak zmiňuje Gerhard Kaiser, neexistuje rychlejší výměna dokumentů mezi dvěma systémy, než jsou transakce v EDI.
Společnost používá EDI ke zpracování faktur z celkem pěti zemí (Rakousko, Německo, Maďarsko, Česká republika, Slovensko) ve spolupráci s poskytovatelem platebních služeb MARKANT. Podle p. Kaisera představují v tomto kontextu zvláštní výzvu rozdíly mezi dodavatelskými zeměmi, z nichž každá používá vlastní specifická pravidla mapování a vlastní interface.
Z hlediska dalšího využití EDI se CURA chystá k zavedení elektronických dodacích listů (DESADV).
Pomohou nám i v řešení zvyšující se poptávky po profesionální správě avíz o provedených platbách, vysvětluje p. Kaiser.
O společnosti Cura - Marketing
Společnost CURA Marketing GmbH, která sídlí v rakouském Innsbrucku a má více než 100 zaměstnanců, se v mezinárodním měřítku zabývá inovační obchodní činností v oblasti kosmetického a parfémového průmyslu. CURA vyvíjí značky, marketingové koncepty a obchodní strategie pro kosmetické výrobky. Zboží společnosti CURA se prodává v diskontních obchodech a drogeriích v 18 zemích. Tržby společnosti v roce 2018 dosáhly 34 milionů EUR.