Flexibilní proces zásobování
Je to věčný boj…
…přinejmenším pro klienty z oblasti obchodu se sportovním zbožím. V odvětví zmítaném neustálým poklesem cen i rozmary počasí se z pružné, nákladově efektivní výměny zboží stala rozhodující konkurenční výhoda. Obchod se sportovním zbožím má oproti jiným odvětvím svá specifika, jako jsou speciální nabídky, sezónní výprodeje a otevírání nových obchodů, které se odrážejí v neustále se měnících cenách, objednávkách, dodávkách a stavu skladových zásob. Chtějí-li prodejci sportovních potřeb zůstat ve hře a konkurenceschopní, musejí jednat rychle – opravdu rychle! A stejně rychlé musejí být i procesy, které zajišťují jejich zásobování. Nejrychlejší variantou je dnes předávání objednávek v reálném čase. Proto se také stále více společností ve snaze o efektivní a především flexibilní proces zásobování obrací k elektronické výměně dat neboli EDI. Ta nabízí nesčetné množství výhod, včetně kratších dodacích termínů, rychlejší reakce na změny a požadavky výroby, snížení nákladů na skladování, snížení nebo úplné odstranění manuálních procesů a mnohé další.
Proces zásobování – sezónní prodej je výzva
Téměř celý proces zpracování objednávek byl v minulosti řešen manuálně. Vzhledem k sezónní povaze obchodu se sportovním zbožím, musejí být veškerá data v předběžných sezonních objednávkách srovnávána a ověřována. Přestože většina společností spoléhá na systém plánování zdrojů (ERP), často zároveň nepřistoupí k automatizaci objednávek a zůstávají u výměny papírových dokumentů – to v důsledku znamená, že musejí veškerá data do ERP systému zadávat ručně, což je velmi pracný proces.
Řešení – vždy dostatek zboží na skladě
Změnu přinesl stále se zvyšující podíl zboží, které je takzvaně “stále na skladě”. Velké obchody se sportovním zbožím stále více závisejí na automatizovaném procesu zpracování objednávek, který pomáhá k vzestupu celému odvětví.
Mezi obchody, které již přešly na automatizované zpracování objednávek, jsou například: Sport2000, Hervis, Sportisimo, A3 Sport, HZH, Alpine PRO a výrobci jako Adidas, Puma, Amer Sports, Nike a mnohé další. Naším cílem je představit EDI celému odvětví obchodu se sportovním zbožím. EDI totiž umožní všem těmto společnostem i v dnešním vysoce konkurenčním prostředí těžit ze vzájemné spolupráce, což jim v důsledku přinese vyšší flexibilitu v procesu dodávek zboží než kdykoli před tím.
EDITEL nabízí optimalizaci zpracování objednávek zboží pomocí EDI prodejcům sportovního zboží všech velikostí. Těšíme se na Vaši odezvu!
Níže uvádíme některé ze společností z oblasti obchodu se sportovním zbožím, které se již při svých procesech zpracování objednávek na elektronickou výměnu dat (EDI) spoléhají:
Výhody EDI v obchodu se sportovním zbožím:
- kratší dodací lhůty
- rychlejší reakce na změny požadavků
- požadavky na výrobu dle aktuálních potřeb
- úspory provozních nákladů
- a mnohé další.