Objednávkový portál – na cestách s EDI
Objednávkový portál – řešení buyIT
Výrobci v oblasti potravinářského průmyslu, drogistických potřeb i v dalších odvětvích spoléhají při řízení svých obchodních činností vedle elektronické výměny dat (EDI) s plně automatizovaným zpracováním objednávek také na léty ověřenou strategii pravidelného kontaktu s klienty, zejména u menších obchodních partnerů: na osobní kontakt prostřednictvím svých obchodních zástupců.
Tito zaměstnanci klienty pravidelně navštěvují a představují jim nejnovější produkty, domlouvají výši poplatků a samozřejmě také sjednávají objednávky. Jedním s takových případů je i výrobce léčivých přípravků, firma Dr. Schmidgall, která spolupracuje s řadou lékáren, zatímco výrobce koření Kotányi dodává především do restaurací a menších obchodů.
Postup při zpracování objednávky „v terénu“ vypadal dříve zhruba následovně: obchodní zástupce osobně převzal u zákazníka objednávku a do systému ji mohl zadat až později – opět manuálně. V praxi to znamenalo, že se zaměstnanec musel vrátit zpátky do kanceláře, aby zajistil, že objednávka bude zpracována ještě týž den. Tento postup s sebou nesl také spoustu papírování. Obecně šlo o časově velmi náročný postup, v němž byla spousta prostoru pro chyby. Naštěstí pro Kotányi a Dr. Schmidgal je to už minulostí. Obě firmy začaly nedávno při jednáních v terénu používat řešení buyIT.
Jde o internetový objednávkový portál, který umožňuje zaměstnancům zadávat objednávky on-line na svém PC nebo tabletu, když jsou ještě u klienta nebo bezprostředně poté. Brigitte Knapp, finanční a controllingová ředitelka ve firmě Dr. Schmidgall GmbH & Co KG, považuje automatizované zpracování objednávek za “uživatelsky velmi přívětivé”. K snadnému přístupu do firemního ERP stačí podle paní Knapp pouze to, aby měli zaměstnanci k dispozici notebook a přístup k internetu.
Martin Lorenz, CIO ve firmě Kotányi GmbH ví o výhodách řešení buyIT, mezi které zdaleka nepatří jen zadávání objednávek, vše:
Máme neustálý přehled o nejnovějším stavu objednávek. Díky tomu mohou naši obchodníci v terénu poskytovat klientům ty nejlepší služby.
Připomeňme ještě, že řešení buyIT nejenže funguje v různých odvětvích, ale je možné ho přizpůsobit každému z klientů na míru, aby vyhovovalo jeho individuálnímu sortimentu zboží, sazbám a cenovým podmínkám.
Výhody, které objednávkový portál – řešení buyIT přináší při práci v terénu:
- snadné zadávání objednávek kdykoli a kdekoli
- integrace do již existujících EDI procesů
- automatizované aktualizace produktových kmenových dat
- individualizované vymezení sortimentu zboží, ceníků a slev pro každého klienta
- automatizované sledování objednávek
- finančně nenáročná alternativa k drahému CRM softwaru
Řešení buyIT pro zapojení menších klientů
Řešení buyIT není jen webovým nástrojem pro obchodní zástupce, je možné je používat jako systém podobný on-line obchodu, kam se mohou klienti přihlásit a objednávat zboží pomocí jednoduchého uživatelského rozhraní, sledovat stav svých objednávek a získat přístup ke svým fakturám. Například kosmetická korporace L’Oréal na toto řešení spoléhá ve svých rakouských kadeřnických salónech, jimž umožňuje objednávat prostředky péče o vlasy on-line, 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.
O Dr. A. & L. Schmidgall GmbH & Co KG
Rakouská rodinná firma Dr. A. & L. Schmidgall GmbH & Co KG se sídlem ve Vídni vyrábí a prodává léky, léčivé přípravky, výživové doplňky a kosmetiku.
O KOTÁNYI GmbH
Kotányi se specializuje na koření a v Rakousku patří k mezi nejúspěšnější rodinné firmy s nejdelší tradicí. Má výrazné obchodní zastoupení v zemích střední, východní i jihovýchodní Evropy a její jméno bylo vždy synonymem vynikajícího koření té nejlepší kvality. Firma Kotányi sídlí ve Wolkersdorfu v regionu Dolní Rakousy a zaměstnává 570 lidí.