Móda / sportovní zboží
Popis odvětví
Během posledních několika let prošlo odvětví módního / sportovního zboží hlubokou strukturální změnou, a to zejména kvůli dravé konkurenci, snižujícím se tržbám a outsourcingu výrobních procesů, které jsou převáděny do zemí s levnější pracovní silou.
Množství obchodů prodávajících sportovní zboží je v České republice značně vysoké. Speciální nabídky, posezónní výprodeje a nově otevírané obchody jsou faktory, které mohou rozhodnout o obchodním úspěchu nebo neúspěchu, přičemž klíčovými faktory jsou také cena, rychlost a flexibilita.
Výzvy v odvětví
I přesto, že většina společností v oboru používá integrované podnikové ERP systémy, obchodní zprávy si často vyměňují v papírové podobě. Je tomu tak hlavně proto, že odvětví má vysoce sezónní charakter, což znamená nárust kmenových dat v době předsezónních objednávek.
Avšak procento zboží, které je vždy k dispozici, tzv. “never out of stock articles”, se za posledních několik let zvýšilo natolik, že stále větší počet maloobchodníků se sportovním zbožím se začíná ve styku se svými dodavateli spoléhat na automatizované procesy elektronické obchodní komunikace. Vzhledem k velké rozmanitosti zboží a logistických jednotek je vyžadován jasný identifikační a komunikační systém napříč celým dodavatelským řetězcem, což může v budoucnu snížit nebo úplně odstranit manuální práci.
Výhody EDI
Elektronická výměna dat (EDI) pomáhá podnikům z odvětví módního a sportovního zboží ušetřit peníze a značně zvýšit efektivitu jejich ERP procesů:
- Výrazně kratší dodací lhůty
- Včasná identifikace požadavku na výrobu
- Kratší doba dodávky
- Nižší skladovací náklady a menší podíl vázaného kapitálu
- Možnost plánovat výši skladových zásob
- Rychlejší reakce na změny v poptávce
- Zkrácení doby platby
- Přenos aktualizovaných kmenových dat
- Automatizované procesy zabezpečení a kontroly proveditelnosti
- A mnoho dalších