SPAR spoléhá na RECADV
RECADV (Příjemka)
RECADV není jen potvrzení příjmu zboží. RECADV (příjemka) dokáže zrychlit tok informací, minimalizovat nesrovnalosti ve fakturách a snížit nápor práce ve skladu, na prodejně i na účetním oddělení. Společnost SPAR Austria těchto výhod využívá jak ve svůj prospěch, tak ve prospěch svých dodavatelů. Daniel Schuster (vedoucí elektronických nákupů a B2B projektů) ze společnosti SPAR Austria se problematice podrobněji věnuje v následujícím interview:
Společnost SPAR Austria začala nedávno používat RECADV. Proč?
Obchodní partneři v rámci EU stále častěji vyžadují zprávy RECADV jako potvrzení příjmu zboží. Navíc očekáváme, že používání RECADV povede ke snížení chybovosti faktur.
Které součásti Vaší společnosti z této změny těží nejvíce?
Velký přínos pozorujeme ve všech oblastech, kterých se dotýkají nesrovnalosti v množství dodaného zboží a ve fakturách. Naši zaměstnanci na prodejnách a ve skladech už nemusejí hlásit rozdíly v množství zboží. V rámci obchodu a účetnictví RECADV odbourává kontroly chyb ve fakturách, případně chyby zcela eliminuje.
Jaké výhody plynou z RECADV pro Vaše dodavatele?
Jakmile SPAR obdrží zboží, je o dodaném množství okamžitě zpravena centrála dodavatele, což podstatně urychluje výměnu informací. Další výhodou je pro naše dodavatele možnost fakturovat hned po dodání zboží, což snižuje riziko stížností a následných kroků (opravy, vystavování dobropisů).
Znamená toto rozšíření více práce pro Vaše klienty?
Někteří dodavatelé budou muset u svých faktur přizpůsobit datum vystavení. Vyplatí se počkat na potvrzení o přijetí zboží v RECADV, protože se tím eliminují případné dobropisy. Pro dodavatele, kteří už používají INVOIC nebo se k tomu chystají, bude vše podstatně jednodušší. Tento postup je ostatně mnohem efektivnější, než v případech, kdy se stále ještě počítá s tiskem dokumentů, obálkováním a doručováním poštou.
Jakou podporu poskytuje SPAR svým dodavatelům při implemetaci RECADV?
SPAR nabízí možnost testovacího období každému dodavateli, který má zájem o potvrzování množství dodaného zboží pomocí zpráv RECADV.
Plynou z RECADV výhody i pro další strany?
Čím více účastníků se na dodávce zboží podílí, tím větší jsou výhody, které jim RE-CADV nabízí. Ve střednědobé perspektivě by do této skupiny mohli spadat také poskytovatelé logistických služeb. Usilujeme o zkrácení času přenosu informací našim smluvním dodavatelům a vystavovatelům faktur a o doručování RECADV přímo těmto partnerům.
Jak bude SPAR své dodavatele motivovat k používání RECADV?
V první fázi nabídneme v EDI tuto možnost všem dodavatelům, kteří už dostávají tradiční potvrzení příjmu zboží nebo mají s RECADV předchozí zkušenost. Ve druhé fázi oslovíme dodavatele, u nichž jsme opakovaně zaznamenali nesrovnalosti ve fakturách.
RECADV – potvrzení příjmu zboží
RECADV (příjemka) je druh EDI zprávy ve standardu EANCOM, používaný k potvrzování příjmu zboží. Zpráva obsahuje podrobné informace o nesrovnalostech v množství zboží, chybějícím zboží a krádeži, případně poškození zboží při přepravě.
Výhody pro dodavatele:
- dodavatelé se dozví, zda bylo jejich zboží přijato v souladu s objednávkou
- eliminuje dobropisy vystavované kvůli chybám ve fakturách
Výhody pro prodejce:
- méně chyb při vystavování faktur
- data o přijetí zboží jsou dostupná v systému