SPORTISIMO – EDI mění svět sportovní módy
Společnost Sportisimo neustále pracuje na zlepšení svého fungování nejen ve vztahu k zákazníkům, ale ke všem obchodním partnerům. Významným projektem letošního roku je otevření nového, vysoce automatizovaného centrálního skladu.
Hlavními důvody tohoto rozsáhlého projektu jsou aktuální trendy a požadavky v logistice, kladoucí vysoké nároky na flexibilitu a efektivitu logistických a skladovacích procesů. Tento obecný trend je umocněný současnou Covid situací a významným růstem objemu e-commu se všemi dopady do logistiky.
Narůstající počet dodavatelů, zvyšující se objem vyměňovaných dokladů a nutnost standardizace jako podmínky využití automatizace v novém skladu vedlo společnost Sportisimo k oslovení odborníků ze společnosti EDITEL. Požadavkem bylo zapojit do elektronické komunikace, co možná nejvíc obchodních partnerů v nejkratším čase, a to s rychlým a hladkým průběhem.
Na základě analýzy ze strany EDITELu, byla navržena služba Partner Management, unikátní služba vyvinutá dle vlastní metodiky společnosti EDITEL. Služba je poskytovaná společnostem, které usilují o elektronickou komunikaci s větším počtem partnerů. Úkolem je dosažení očekávaných přínosů z provozu EDI komunikace a maximalizace návratností EDI investic. Program představuje soubor koordinovaných činností sledujících cíle zvýšení počtu komunikujících obchodních partnerů a maximalizaci objemu realizovaných elektronických transakcí.
Základem úspěšné realizace Partner Managementu je odpovídající aktivní oslovování dodavatelů, od kterých je spuštění EDI komunikace požadováno. V první řadě je velice důležité zajištění koordinace a organizace dodavatelů včetně poskytování základního odborného know-how při procesu postupného přechodu na nový způsob elektronické komunikace. Bylo nutné zanalyzovat stav připravenosti konkrétního dodavatele pro EDI komunikaci a také předat dodavateli potřebné informace – popisy zpráv, informace o společnosti SPORTISIMO z pohledu EDI – GLN kódy míst dodání a další potřebné informace. Využití Partner Managementu přináší rychlejší zapojení dodavatelů do EDI komunikace, vyšší efektivitu obchodní komunikace a nižší administrativní a provozní náklady.
EDITEL vnímáme jako spolehlivého partnera v oblasti EDI, který cítí spoluzodpovědnost za úspěšnou realizaci Partner Managementu. Projekt rozšíření EDI komunikace běží již několik týdnů a podílí se na něm zástupci obou společností. Součástí první fáze projektu byl sběr údajů o dodavatelích a existenci EDI komunikace na jejich straně. Kompletaci dat zajistili naši konzultanti vyškolení EDITELem. Následně se dodavatelé rozdělili do skupin podle stavu připravenosti a EDITEL zahájil analýzu údajů a návrh nejvhodnějšího řešení pro konkrétní společnosti. V tuto chvíli je před námi hlavní implementační část projektu vyžadující aktivní spolupráci ze strany dodavatelů. Přestože se snažíme o zapojení EDI komunikace v řádu měsíců, věříme, že obecné přínosy EDI komunikace budou důvodem pro aktivní přístup obou stran, uvádí Kateřina Švandová, Manažer kontinuálního zlepšování.
Přínosy EDI pro Sportisimo:
- vyšší přesnost, snížení chybovosti a důraz na datovou kvalitu,
- minimalizace rizika nedodání/nedostupnosti zboží,
- automatizace procesů a automatické párování dokumentů.
O společnosti:
SPORTISIMO s.r.o. je přední maloobchodní prodejce zaměřený na sportovní vybavení, oblečení a obuv pro všechny věkové kategorie. Na českém trhu působí již od roku 1999. V sortimentu nabízí renomované světové i domácí značky. Otevření první prodejny proběhlo na podzim roku 2001 a rodina kamenných obchodů se od té doby nezadržitelným tempem rozrůstala. Prvními prodejnami otevřenými za hranicemi České republiky byly v roce 2008 pobočky ve slovenské Nitre a v Popradu. Ve stejném roce SPORTISIMO úspěšně zahájilo provoz e-shopu pro nákupy z pohodlí domova.
Symbolic image copyright SPORTISIMO
Logo copyright SPORTISIMO