Vyzkoušeli jsme za vás – A jak hledáte faktury v archivu vy?
Srovnávací test
Dnes jsme si pro vás připravili srovnávací test, který má za cíl srovnat jednotlivé možnosti, které jako firma máte při archivaci dokumentů. Zadání je velmi jednoduché – do firmy přišel auditor a vyžádal si několik dokumentů sloužících jako podklad pro jeho kontrolu. Pro svou práci potřebuje 3 roky starou fakturu s potvrzením toho, kdy byla ve firmě přijata a předána k proplacení.
Běžná firma
Tradiční papírový archiv se nachází v suterénu firmy. Je na něj vyčleněna jedna místnost s regály, na kterých stojí řady šanonů, které obsahují příslušné dokumenty. Třídění je prováděno při zařazování dokumentů do archivu a pomocí papírové evidence je příslušný šanon přidán na určité místo dle evidenčního systému.
Zde je souhrn kroků, které jsme provedli a zaznamenali u nich čas nad krokem strávený. Pro zjednodušení byly časy zaokrouhleny na minuty směrem nahoru.
Krok | Nutný čas |
Dojít na recepci a vyžádat si klíče od archivu | 2 minuty |
Vlastní vyhledání klíčů včetně telefonátu recepční, kde by tak asi klíče od archivu měly být | 5 minut |
Cesta výtahem do suterénu budovy s mezizastávkami v každém patře čtyř patrové budovy | 4 minuty |
Nalezení správné místnosti | 2 minuty |
Odemknutí a rozsvícení světel v archivu | 2 minuty |
Vyhledání příslušného oddělení archivu | 2 minuty |
Vyhledání krabice se šanony | 2 minuty |
Hledání štaflí a jejich získání z údržby | 10 minut |
Nalezení faktury v šanonu | 3 minuty |
Zamknutí a zhasnutí světel v archivu | 1 minuta |
Nalezení výtahu | 2 minuty |
Cesta výtahem zpět do kanceláře s mezizastávkami v každém patře čtyř patrové budovy | 4 minuty |
Zkopírování faktury na kopírce | 2 minuty |
Cesta výtahem do suterénu budovy s mezizastávkami v každém patře čtyř patrové budovy | 4 minuty |
Cesta výtahem zpět do kanceláře s mezizastávkami v každém patře čtyř patrové budovy,
protože jste originál faktury zapomněli v kopírce |
5 minut |
Cesta výtahem do suterénu budovy s mezizastávkami v každém patře čtyř patrové budovy | 4 minuty |
Odemknutí archivu a vrácení originálu faktury do příslušného šanonu | 5 minut |
Vrácení štaflí údržbě | 5 minut |
Zamknutí a zhasnutí světel v archivu | 1 minuta |
Nalezení výtahu | 1 minuta |
Cesta výtahem zpět do kanceláře s mezizastávkami v každém patře čtyř patrové budovy | 4 minuty |
Vrácení klíčů od archivu na recepci | 1 minuta |
Příchod do kanceláře | 1 minuta |
Celková doba strávená jednotlivými kroky je 72 minut. Paradoxně nejdelší byly přesuny výtahem a všeobecně činnosti spojené s přístupem k dokumentu (vydání klíčů, nalezení místnosti, zapůjčení a vrácení štaflí), které zabraly úctyhodných 63 minut. Zbylých 9 minut sloužilo k manipulaci s dokumentem. Řadu věcí je možno samozřejmě eliminovat (opakované cesty výtahem či vytvoření kopie faktury přímo v archivu např. vyfocením na mobilní telefon), i tak se stále se všemi činnostmi dostaneme do řádu desítek minut na realizaci takové zdánlivě banální operace.
Firma spolupracující s EDITELem
Archiv faktur provozují na platformě produktu důvěryhodného archivu, který ukládá a zpřístupňuje archivované dokumenty v elektronické podobě a na vyžádání. Integrovanými mechanismy, které jsou certifikovány auditorskými společnostmi, je zaručena autenticita a integrita dokumentů po celu dobu archivace.
Zde je souhrn kroků, které jsme provedli a zaznamenali u nich čas nad krokem strávený. Pro zjednodušení byly časy zaokrouhleny na minuty směrem nahoru.
Krok | Nutný čas |
Spustit vypnutý počítač | 1 minuta |
Počkat na provedení nutných aktualizací Windows | 5 minut |
Spuštění prohlížeče a přihlášení se na portál archivu | 2 minuty |
Zobrazení přehledu faktur | 1 minuta |
Nalezení příslušné faktury dle známých dat (dodavatel, datum archivace…) | 1 minuta |
Vytištění faktury s požadovanými údaji | 1 minuta |
Doplnění chybějícího papíru do tiskárny | 2 minuty |
Předání vytištěné faktury auditorovi | 1 minuta |
Jediné zdržení, kterému jsme byli vystaveni, byla nutnost „přetrpět“ při startu aktualizaci operačního systému, která se vždy zázračně umí pustit v co nejméně vhodný okamžik. I tak jsme schopni dostat se k výsledku po 14 minutách. Pokud si odmyslíme některé kroky, vlastní vyhledání požadované faktury se smrsklo do 3 minut i s jejím tiskem. A vše prakticky od stolu (až na to doplnění papíru v tiskárně).
Závěr
Náš praktický srovnávací test ukázal, že využití produktů od společnosti EDITEL vám výrazně ušetří čas, a to až o 514 %! Hraje tam roli spousta faktorů, ale komfort práce jednoduše nelze nevnímat. Vítěz je jednoznačný.
A jak vyhledáváte faktury v archivu vy? Pokud chcete získat 514 % času navíc, kontaktujte nás, rádi s vámi vše probereme.
Autor
Svatopluk Vít
Technical Sales Support Consultant
O společnosti EDITEL
EDITEL je mezinárodním předním poskytovatelem služeb v oblasti elektronické výměny dokumentů EDI (z anglického originálu Electronic Data Interchange), který se specializuje na optimalizaci procesů dodavatelského řetězce. Společnost poskytuje služby klientům v mnoha různých odvětvích.
Portrait photo copyright Editel/Roman Chudý
Symbolic image copyright pixabay